onsdag 18 mars 2009

Jippiee!

Skulle nog inte kunna kännas så mycket bättre för tillfället! Solen skiner härligt ute och jag har just varit och hämtat min klänning till balen hos kemtvätten. Var nämligen så här att jag var ute och letade efter klänningar i förra veckan och hittade en i en secondhandaffär. Den satt bra och jag tänkte den blir det, men så upptäcker jag att den var ordentligt smutsig nertill, varav det mesta går i golvet men ändå känns inte så kul. Kluven som jag blev gick jag därifrån och vidare till några kemtvättar och frågade vad de trodde om saken och de lät inte helt hopplösa. Så jag gick tillbaka och köpte klänningen efter att ha prutat ner den lite först (man får ju inte vara dum) och sedan tillbaka till en kemtvätt där hon typ stirrade på klänningen som om det var en slaktad ko jag kommit in med. Tror inte hon riktigt förstod vad jag menade när jag sa att den var SMUTSIG. Idag gick jag tillbaka och vågade inte riktigt hoppas på att den skulle blivit ren, men det var den! Kändes så bra och hade det inte varit en disk i vägen hade jag nog kramat henne!

Så nu är det bara ut och leta skor, smycken och annat krims krams som man ska ha till, men har åtminstone en klänning nu!!

2 kommentarer:

  1. Weee! :) Va kul att den blev ren, för den va skitsnygg! Vi kommer va snyggast på balen, synd bara att man inte pluggade i typ australien som man hade en nice bränna också...Det här känns bra att säga: See you sooooon! :)

    SvaraRadera
  2. Wohoo snart är det bal! :)

    SvaraRadera