Började med att släpa med Erik på föreläsning på torsdagsmorgonen. Där blev han något ställd när föreläsaren frågade ut honom om vad han visste om nematoder, men klarade sig undan med hjälp av C.elegans (en modelorganism). Blev en hel del gående, vi var upp på Arthur's seat som ligger i Hollyroad park här i stan. Riktigt fint och härligt med lite naturkänsla så nära stan även om vi inte hade de bästa skorna, men upp kom vi och ner kommer man ju alltid! Sedan lyckades vi virra bort oss ganska bra innan vi något trötta och hungriga hittade till den botaniska trädgården, var en mysig park med tropiska växthus där passade på att gå in och värmde oss lite.
Lämnade in uppsatsen i måndags så nu är alla uppsatser klara och bara en labbrapport kvar, känns riktigt skönt! Nu är det nästan bara två veckor kvar av undervisning här och sen börjar vårlovet. Då blir det en tur hem till Sverige och jag ska gå på naturvetarbalen i Uppsala.
Ha det bra så länge!

Halloj! Kul att höra lite igen. Här är vinter, och väldig ljust med snön på mark och träd. Härligt tycker jag! Kram och godnatt
SvaraRaderaSaltlakrits är ju ingen hit, Karin! ;) Däremot har jag hamnat i ett land som tycker att det e jättebra, vad hände med GOD choklad liksom. Sånt finns det inte mkt av här... Ska köpa på mig lite marabou och fazer när jag kommer hem! :D
SvaraRaderaHej! Det låter som om du har det bra i Edinburgh! Blir lite avundsjuk...
SvaraRaderaMatade ni ekorrar i Botaniska? När jag och syrran vart där och hade picknick kom det några söta, lurviga ekorrar framhoppade och ville smaka på mackan :)
Kram