torsdag 12 mars 2009

Lite uppdatering...

Får be om ursäkt för att jag varit väldig dålig på att skriva på sistone. Tiden har bara runnit iväg känns det som. Får väl skylla lite på att jag förra veckan var djupt förskjunken i att skriva en uppsats till i måndags. Måste ändå anses vara att vara ute i rätt god tid för min del, men det berodde på att jag hade Erik på besök från onsdag till söndag. Det var väldigt trevligt, fick dessutom en påse salt och blandat på köpet, vilket inte är helt fel. Undrar när andra länder ska upptäcka hur gott det kan vara med saltlkrits...

Började med att släpa med Erik på föreläsning på torsdagsmorgonen. Där blev han något ställd när föreläsaren frågade ut honom om vad han visste om nematoder, men klarade sig undan med hjälp av C.elegans (en modelorganism). Blev en hel del gående, vi var upp på Arthur's seat som ligger i Hollyroad park här i stan. Riktigt fint och härligt med lite naturkänsla så nära stan även om vi inte hade de bästa skorna, men upp kom vi och ner kommer man ju alltid! Sedan lyckades vi virra bort oss ganska bra innan vi något trötta och hungriga hittade till den botaniska trädgården, var en mysig park med tropiska växthus där passade på att gå in och värmde oss lite. 

Lämnade in uppsatsen i måndags så nu är alla uppsatser klara och bara en labbrapport kvar, känns riktigt skönt! Nu är det nästan bara två veckor kvar av undervisning här och sen börjar vårlovet. Då blir det en tur hem till Sverige och jag ska gå på naturvetarbalen i Uppsala. 

Ha det bra så länge!

3 kommentarer:

  1. Halloj! Kul att höra lite igen. Här är vinter, och väldig ljust med snön på mark och träd. Härligt tycker jag! Kram och godnatt

    SvaraRadera
  2. Saltlakrits är ju ingen hit, Karin! ;) Däremot har jag hamnat i ett land som tycker att det e jättebra, vad hände med GOD choklad liksom. Sånt finns det inte mkt av här... Ska köpa på mig lite marabou och fazer när jag kommer hem! :D

    SvaraRadera
  3. Hej! Det låter som om du har det bra i Edinburgh! Blir lite avundsjuk...
    Matade ni ekorrar i Botaniska? När jag och syrran vart där och hade picknick kom det några söta, lurviga ekorrar framhoppade och ville smaka på mackan :)
    Kram

    SvaraRadera