Igår hade jag ledigt från förelösningen som jag normalt har på fredagar så då passade jag på att baka kanelbullar. Hade fått tag på färsk jäst från ett café här i närheten, är inte helt lätt att få tag på det hade frågat i lite andra butiker innan. Annars har det någon sorts fast action jäst som man kan köpa i mataffärerna. Kan vara lite knepigt när min vill göra efter sina recept men med brittiska ingredienser. Kanelen var också lite annorlunda här den var ljusare och mildare, de måste komma från olika ställen eller vara olika sorter. Fick ihop en laddning kanelbullar och de blev riktigt goda även om de såg lite tråkiga ut för jag hittade inget pärlsocker. Smakar ju godast nygräddade men ska nog gå ner idag också med ett glas mjölk till!
lördag 28 februari 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)

Mmmm, ser gott ut. Jag drack just en mugg mjölk, men ingen kanelbulle. Swan ser nästan ut som en kanelbulle nu, hon ligger insnurrad i min tjocka flismorgonrock och sover. Hare bra, kram, kram
SvaraRaderaVilken tur att du håller bakningen igång vart du än är i världen:) De såg riktigt goda ut! Fanny utlovade kanelbullar för några dagar sen, men dem har vi inte sett röken av! Ha det toppen!
SvaraRaderaHejsan
SvaraRaderaHar precis pratat med Madde och där är det lite svårare att baka bullar. Hon får inte tag i någon färsk jäst. Jag har bakat vaniljkaka i kväll som jag tänkte överraska mina arbetskamrater med i morgon. Ha det så bra
Kram Annika
Ååå vad gott det såg ut! Jag börjar får lite abstinens efter svensk mat nu.. En riktig pizza skulle sitta fint, inte för att det är så svenskt men jaja.. Här har de bara sån här typ pizza hut pizza. Lite trist.
SvaraRaderaMaria länkade till din blogg, så nu har jag hittat den med =)
Ha det så bra!
Kramar
Fasen va gott med mjölk :) nån har druckit upp min igen :(
SvaraRadera