söndag 1 februari 2009

Så var helgen snart slut

Det känns alltid som helgen knappt börjat innan det är måndag igen. Har dock hunnits med en del under helgen. Fredagskvällen inleddes med födelsedagsfirande av Anna. Det gjorde vi genom att gå ut och äta nachos på en restaurang. Sedan fortsatte vi vidare hem till Elin där vi dukade upp med tårta som vi införskaffat från kakhyllan i mataffären. Måste säga att jag var rätt så skeptisk till den, men fyller man år ska det ju vara tårta. Som tur var smakade den faktiskt riktigt bra! Sedan var jag och möte upp Erik som just landat och därefter mötte vi upp de andra på en internationell ceilidh där vi fick prova på lite olika varianter av danser. Vilket var väldigt kul men inte helt enkelt och ganska förvirrat emellanåt. 

På lördagen tog jag och Erik oss ut till den nyare delen av stan och havet. Där fanns det en mysig promenadsträcka längs vattnet och vi hade till och med lite sol så det var härligt! Senare blev det, efter lite letande, middag på en italiensk restaurang och efter det avslutade vi kvällen på en pub. 

Nu är det bara jag kvar igen och imorgon är det dags för skola, så nu ska jag förbereda ett par saker tills dess. Ha det gött! 

Tårtan




1 kommentar:

  1. Härligt med besök! Här sitter jag liksom helt ensam i ett främmande land... lite ensamt, men imorrn drar skolan igång så det blir nog bättre!

    SvaraRadera