torsdag 5 februari 2009

Häll inte varmvatten på snön...

Imorse när jag åt frukost slog jag på BBC breakfast, ett sånt typiskt morgonprogram med en man och kvinna i en soffa. Där beklagade de sig över all snö som kommit över delar av Storbritannien och visade även lite bilder som folk skickade in. Det som får dem att stänga skolor och orsakar massa problem visade sig vara ett par centimeter tjockt snötäcke!

Sedan började de diskutera hurvida man skulle skotta uppfarten eller inte för om nån halkade menade de att man kunde bli ansvarig och få en stämning på halsen. Då säger kvinnan i soffan: "Tänk på att inte hälla varmvatten på snön eftersom det fryser igen."  Haha det menar hon inte, men jag fick mig ett gott skratt på hennes bekostnad...

3 kommentarer:

  1. Hihi, britter är roliga! Här är det vår i luften idag! Solen skiner, kul för igår var en riktig regndag.

    SvaraRadera
  2. Säger det, UK är vårt närmaste U-land! ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, det finns olika sätt att få bort snön!! Vi hade lite nysnö nu på trappan när jag kom hem. mors mors

    SvaraRadera