Idag har jag varit på en dagstur med ett gäng andra utbytesstudenter till Rosalin, en liten by som ligger strax utanför Edinburgh. När jag vaknade blåste och snöade det ute, måste erkänna att jag inte var så sugen på att lämna sängen. Upp kom jag i alla fall och himlen klarnade sakta men säkert upp så det var skönt! På plats besökte vi Rosslyn Chapel (vet inte varför det stavas annorlunda) ett jättefint litet kapell där de spelat in någon scen i Da Vinci koden. Dock var det svinkallt där inne så när vi lyssnat klart på guidningen var jag stelfrusen. Då hade jag ändå förberett mig med yllesockor och underställ men till ingen nytta. Kunde knappt ens få upp byxknappen när jag skulle gå på toa och såklart hade de bara kallvatten, uppfriskande värre...
Efter det gick vi vidare för lunch, blev en broccoli och stilton soppa som värmde och var riktigt god. Så när vi fått upp lite värme kollade vi in slottet (som mest var ruiner kvar av) och gick en liten promenad runt byn. Var riktigt fina omgivningar där med en liten å som rann förbi, tror det kan vara riktigt mysigt där på vårkanten.
Lite bilder från dagen, fick tyvärr inte fota inne i kyrkan.
Fint med lite snö och berg
Kyrkan med "paraply"
Gänget

Kul att läsa, och se bilder. Nu far Swan och jag till mormor. Hadetsåbrakram
SvaraRaderaTredje gången funkade det!!
SvaraRadera