torsdag 23 april 2009

Hemma igen!

Igår kom jag hem efter att ha varit ute på en roadtrip runt Skottland samt lite i norra England. Jag, två andra tjejer från Uppsala och en australiensk tjej hyrde en bil och åkte runt lite här och var. Kändes lite konstigt att styra ut bilen på vänster sida av vägen, men sen kom man in i det. Det har varit riktigt kul och var häftigt att se hur mycket landskapet varierar när man åker genom landet. Vi började med att ta oss upp norrut och sedan söder ut förbi Loch Ness, ut till Isle of Skye, Fort William och sist Lake District.  

Här kommer lite bilder från resan.

Utanför världens äldsta golfbana i St Andrews

På wiskey distilleri Glen Moray


Hostel i Ratagan

Eilean Donan Castle

Carbisdale Castle även vårt hostel för en natt

Middag på slottet

Highland kossa

Loch Ness i solsken

Promenad längs å i Glen Nevis

Njuter av solen utanför hostel i Loch Lomond


Resesällskapet i Lake District

Fina Kungsängsliljor


Svan vi hittade när vi tog en promenad

3 kommentarer:

  1. Bra att ni fick en trevlig resa. Kul att se bilder, jätte-fina. Vilket slott, och svanbilden är ju proffsig för att inte tala om kungsängsliljorna!! Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Äntligen lite uppdatering :)
    Tack, det ska vi ha!
    Ha det så bra du med, KRAM!

    SvaraRadera
  3. Grattis på födelsedagen Karin

    Kram/Annika

    SvaraRadera