lördag 24 januari 2009

Linlithgow

Idag har jag varit iväg på en liten tripp som ordnades av International student center. Vi åkte till en stad som heter Linlithgow, den ligger strax utanför Edinburgh (mot Glasgow). Det var en mysig tur även om det inte var riktigt vad jag hade förväntat mig. Först fick vi vänta lite för länge (enligt mina tår i alla fall) i den friska morgonluften innan vi kom i väg. Väl framme gick vi till Linlithgow Palace där vi fick klart för oss att någon guidad tur blev det inte och tågstationen hittade vi ju tillbaka till själva så det var bara att ta ett tåg hem när man kände för det. 

Det var en väldigt liten och mysig stad med slottet som låg alldeles vid en sjö, med solen som sken och trevligt resesällskap var det riktigt härligt! 

På väg med tåget

En del av slottet

Uppe i ett av tornen på slottet

I St Micahel's Church som låg bredvid slottet

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul med utflykt. Nu har jag tittat på fler bilder från staden och slottet. Riktigt typiska hus utmed en gata fanns också med bland bilderna. Ha det så bra-kram kram

    SvaraRadera
  2. Nice pics ;)
    kul att du bloggar. får se om det funkar att kommentera nu.
    syns imorn!
    /Maria

    SvaraRadera