måndag 26 januari 2009

Någon måste ju komma sist...

Igår firades det Burns night här runt om i Skottland till minne av Robert Burns. Han är en skotsk nationalpoet som föddes den 25 januari. För att fira detta tänkte vi gå till student föreningen där de skulle ha traditionell fest med haggis och ceilidh (skotsk folkdans). Tyvärr skulle man ha biljetter för att komma in, men så förutseende hade vi inte varit och när vi kom var de slutsålda. 

Istället hamnade vi på Library bar som är en mysig studentbar där de anordnar quiz på söndagkvällar, så det bestämde vi oss för att prova. Måste ju erkänna att det gick lite sisådär för lag Swedish meatballs och kan dessvärre inte bara skylla på delen som handlade om Burns... På sista plats hamnade vi och fick en påse vingummi som tröstpris. Kände mig rätt nöjd ändå för nu har vi ju en anledning att komma tillbaka och ta revansch och gott var det med vingummi!

4 kommentarer:

  1. Haha skrev precis blogg jag med och nu såg jag att jag skrivit typ precis samma sak som dej. Blir väl lätt så när man är med om samma saker.. :P haha.

    SvaraRadera
  2. Hej Karin
    Nu har jag precis pratat med Madde och du skulle visst göra desamma. Vad skönt att stora vida världen är så nära när ni inte kan hålla er hemma. Ha det så jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad e det här Karin? Hittar din blogg av en slump via Marias blogg! Men nu har jag hittat dig! :D

    SvaraRadera
  4. Tjolla hoppsan! Hittade din blogg på facebook, trevligt trevligt :) Hoppas du trivs där borta! Kramar till dig

    SvaraRadera